Luxembourg Open Homebrew Championships

Moderator: Pascal

Axel

Luxembourg Open Homebrew Championships

Unread post by Axel »

The Luxembourg Open Homebrew Championships are organised by the Luxembourg Homebrew Club. We are a group of home-brewers from all over the world who live in the Grand Duchy of Luxembourg. Visit our web-site at www.homebrewclub.lu for details of the next club meeting. New members are always welcome!

For the second edition of the championships we have following groups:
→ Pilsner / Lager
→ Wheat beer
→ Sour Ale
→ IPA
→ Porter / Stout
→ Open class where you define the style you make according to the BJCP guidelines
http://www.bjcp.org/docs/2015_Guidelines_Beer.pdf

This is an "Open" Championship, which means anyone from anywhere can enter, so long as your beer is home-brew.

IMPORTANT: You must send your beer (3 bottles of minimum 25cl of each entrance) to Rui Gonçalves (our club secretary), 47, route de Trèves, L-2633 Senningerberg, GD Luxembourg by Sunday 30th April 2017. As an alternative, we will organize a meetup in luxembourg at the end of april so you can hand in your beers personally.
Beers received after that date might not be included in the competition judging.
JUDGING
Judging will take place between 15th and 20th May by qualified BJCP beer judges and qualified Beer Sommeliers. Judging will not be open to the public or contestants. Judges' decisions are final.
AWARDS CEREMONY
The winning beers in each category, and the Grand Champion Beer, will be announced at the Awards Ceremony on Saturday 20th May 2017 at a location in Luxembourg (to be announced). We plan to do an informal tasting, so we invite you to take a few bottles of homebrew to share. You do not need to be present to accept your prize (if you win), but if you're not there, then you don't get all the congratulations!
Axel

Re: Luxembourg Open Homebrew Championships

Unread post by Axel »

Je m'y suis inscrit
Meakusma

Unread post by Meakusma »

vais attendre de voir sir ma dernière est bonne :D ... ou ptetre que j'enverai mon ibubonic :)
Simon Roy

Unread post by Simon Roy »

On n'aurait pas une bière sympa d'un Belgo à envoyer ? Ca pourrait être sympa ! :D
Vole De Tes Propres Ales
Jef

Unread post by Jef »

Simon Roy wrote:On n'aurait pas une bière sympa d'un Belgo à envoyer ? Ca pourrait être sympa ! :D
J'ai bien une vieille saison légèrement acide qui traine chez moi mais faut pas exagérer...
Axel

Unread post by Axel »

Jef wrote:
Simon Roy wrote:On n'aurait pas une bière sympa d'un Belgo à envoyer ? Ca pourrait être sympa ! :D
J'ai bien une vieille saison légèrement acide qui traine chez moi mais faut pas exagérer...
J'ai inscris sour ale....je pensais sans doute a l'abbasoerbier....
Je la mets?
Simon Roy

Axel wrote:J'ai inscris sour ale....je pensais sans doute a l'abbasoerbier....
Je la mets?
Si tu en as encore 3 bouteilles, pourquoi pas... Ce serait sympa de gagner un concours international, ça nous ferait un peu de pub. :mrgreen:
Vole De Tes Propres Ales
Didier

Unread post by Didier »

en même temps on se plaint que l'on ne peut pas participer à des concours et après on va envoyer nos bières à un concours? bizarre non?

Didier full la joie rabat joie :)
Simon Roy

Justement, on peut peut-être prouver que ça se fait à l'étranger,et que la qualité de ce que NOUS produisons est suffisamment haute que pour faire une belle place là-bas, alors que nous sommes boudés dans notre pays !
Vole De Tes Propres Ales
Axel

Unread post by Axel »

Simon Roy wrote:Justement, on peut peut-être prouver que ça se fait à l'étranger,et que la qualité de ce que NOUS produisons est suffisamment haute que pour faire une belle place là-bas, alors que nous sommes boudés dans notre pays !
Absolument!
Ce n'est pas du tout interdit au Luxembourg.
C'est également très important de soutenir les confrères en participant à leurs activités.
Je vous engage donc tous à vous inscrire si l'envie vous en dit
Post Reply